Bestilling hos PomPon Enfant

Bestilling af varer sker via www.pomponenfant.dk. Du vil automatisk modtage en ordrebekræftelse (bekræftelse på at du har afgivet en ordre) via mail, efter bestilling. Når ordren er afgivet, og du har modtaget bekræftelsesmailen, pakker vi dine varer og sender dem. Da vi også er en fysisk butik, og der derved er to salgssteder (web og butik), tages der forbehold for udsolgte varer eller lagerfejl. Når varen er ved at blive pakket, får du en mail om, at vi er i gang med at behandle din ordre og til slut, når vi afsender din vare, vil du modtage en faktura pr. e-mail.

 

OBS! Under udsalget er der ekstra travlt i butikken, og da webshop og butik kører fra samme lager, kan det ske, at en vare, der figurerer som tilgængelig på webshoppen, faktisk er blevet solgt i butikken, da der kan være en forsinkelse på lageropdateringer.

 

Betaling

Alle priser på hjemmesiden er angivet i danske kroner og inkl. moms, alle danske afgifter og told mv. Betaling kan ske med Dankort, eDankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og Mastercard Debet. Transaktionsgebyr betales af kunden og tillægges købsbeløbet. Vi trækker ikke beløbet fra det betalende kort, førend vi har klargjort varen til afsendelse. Vi trækker derfor ikke pengene fra kortet ved evt. lagerfejl eller udsolgte varer.

Levering

Vi leverer til Danmark, samt lande indenfor EU. Hvis ikke dit land fremkommer, når du bestiller, kontakt os da på tlf. +45 53826380. Levering sker med GLS. Ordre lagt inden kl.13 på hverdage afsendes samme dag. GLS Privat bestræber sig på dag til dag levering i Danmark, og pakken leveres til en GLS pakkeshop nær din opgivne leveringsadresse. Når du bestiller dine varer, kan du vælge hvilken GLS pakkeshop, du vil have pakken leveret til. Du adviseres via email eller sms, når pakken er klar til afhentning. Pakker til andre lande har en leveringstid på 3-5 dage og leveres med GLS' samarbejdspartner i det pågældende land. 

Fragt

Alle varer sendes med GLS Privat, og pakker på 0-5 kg. koster 50,- kr. i porto, pakker over 5 kg. koster 100,- kr. i porto.

Pakker udenfor Danmark tillægges følgende portogebyr: indenfor EU 200,- kr. i porto, udenfor EU 250,- kr. i porto. 

Fortrydelsesret

PomPon Enfant yder altid 14 dages returret fra modtagelsen. Du kan derfor returnere dine varer indenfor 14 dage efter modtagelsen. Du skal meddele PomPon Enfant, at du ønsker at returnere dine varer senest på den 14. dag fra modtagelsen. Du skal underrette PomPon Enfant på tlf. 53826380 eller på email pomponenfant@gmail.com, og når du har underrettet om, at du ønsker at returnere, skal varen være PomPon Enfant i hænde senest 14 dage efter meddelelsen om, at varen returneres. Dette skal overholdes for at returretten kan opnås. Returretten forudsætter dog, at varen returneres i væsentlig samme stand som ved modtagelsen: I original og ubeskadiget emballage og i ubrugt stand, således at PomPon Enfant uden problemer kan sælge varen igen. Idet den originale emballage repræsenterer en ikke uvæsentlig værdi for PomPon Enfant, vil varen ikke kunne anses for at være returneret i væsentligt samme stand og mængde, hvis den originale emballage mangler eller er beskadiget. Yderligere skal det prismærke, som varen er sikret med, være intakt. Er dette beskadiget eller har være forsøgt opbrudt, frafalder returretten.

Sammen med varen bedes du vedlægge en kopi af faktura for købet eller et ordrenummer, således at vi kan finde din original- ordre i vort system og tilbagebetale beløbet til det kort, som varen er betalt med. Vi udbetaler ikke beløbet kontant eller via bankoverførsel, men krediterer det betalings- eller kreditkort, som er brugt ved køb. 

Varen kan enten sendes retur til vores adresse: PomPon Enfant, Lyngby Hovedgade 55b, 2800 Lyngby, Danmark, eller varen kan afleveres retur ved fremmøde på adressen indenfor butikkens åbningstider. Hvis du har fortrudt dit køb, eller skal have din vare byttet, skal du selv betale for forsendelsesomkostningerne for at returnere varen til os. Varer sendt til PomPon Enfant pr. efterkrav vil ikke blive modtaget.

Vi gør opmærksom på, at returpakker sendt som brev ikke er dækket af forsendelsesforsikring, og evt. forsvundne pakker ikke kan drages PomPon Enfant til ansvar. Vi opfordrer derfor vore kunder til altid at benytte forsendelse med forsikring samt en track and trace mulighed.

Ovenstående fortrydelsesret er kun gældende ved varer købt i vores webshop. Varer købt i vores fysiske butik er omfattet af andre retur og ombytningsregler. Disse regler er anført på din købskvittering, når du handler i butikken. 

Reklamation

Ved fejl eller mangler på varen, kan du klage til nedenstående mail- eller postadresse. Du har 2 års reklamationsret. Ved reklamationer senere end 6 måneder efter købet, skal køber bevise, at fejlen var til stede på købstidspunktet. Varerne sendes tilbage til nedenstående adresse. Det er dog en forudsætning for reklamationen, at disse fejl eller mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.

Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamation kan ske skriftligt, enten via e-mail til pomponenfant@gmail.com eller til nedenstående postadresse.

Ved reklamation over varer, der er ødelagte under transporten fra os til dig, vil vi altid bede om fotodokumentation af selve pakken samt indholdet - dette bedes sendt til ovenstående e-mailadresse, hvorefter du vil blive kontaktet med henblik på levering af en erstatningsvare.

PomPon Enfant betaler rimelige fragtomkostninger, såfremt reklamationen er berettiget. Vi forbeholder os ret til at afhjælpe en mangel eller erstatte med en ubeskadiget vare frem for at betale købssummen tilbage. Dvs. din vare bliver repareret, eller du får en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over, såfremt din reklamation er berettiget.

Ved reklamation skal vedlægges købsfaktura eller som minimum ordrenummer, således at vi kan identificere ordren.

Klagelink

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til PomPon Enfant på pomponenfant@gmail.com eller på tlf. 53826380. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Ansvarsbegrænsning

Der tages forbehold for prisstigninger, afgiftsændringer, valutaændringer, udsolgte/udgåede varer og tastefejl. Der kan forekomme en lagerfejl, og der tages derfor forbehold for evt. udsolgte varer.

Personlige data

De oplysninger, du giver, når du handler med PomPon Enfant, bruges kun for at kunne gennemføre din ordre. PomPon Enfant sender ikke e-mail til kunderne uopfordret. Kunder vil kun modtage e-mails, der er direkte relateret til en handel. Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, vil du modtage information om nye varer samt specielle kampagner. Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet.

Alle informationer om kunder bliver brugt og opbevaret efter bestemmelserne indenfor lovgivningen om databeskyttelse. Som kunde hos PomPon Enfant har du ret til at sende en indsigelse mod registrering af persondata, og du har ret til at få indsigt i hvilke oplysninger, vi har registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven, og henvendelse omkring dem bedes sendt til: pomponenfant@gmail.com

Kontakt- og firmaoplysninger:

Varer returneres til følgende adresse:

PomPon Enfant

Lyngby Hovedgade 55b

2800 Lyngby

CVR 36921668